Traži
Grupa
O nama
Axereal je vodeća Poljoprivredno-prehrambena kooperacija prisutna u Francuskoj i u svijetu, specijalizirana za otkup žitarica i za preradu žitarica namijenjenih tržištu slada, mlinarstva i stočne hrane.
Axereal otkupljuje i valorizira 4,5 milijuna tona žita, okuplja 12 700 poljoprivrednika i gotovo 4 000 zaposlenih i ostvaruje promet od oko 3 milijarde eura.

Akter poljoprivredne i prehrambene tranzicije
Naša misija: dodati vrijednost poljoprivrednoj proizvodnji poljoprivrednika iz naše regije razvojem održivih i konkurentnih industrija i stvaranjem vrijednosti u čitavom poljoprivredno-prehrambenom lancu, od proizvođača do potrošača.
Naša ambicija: doprinijeti razvoju kvalitetne opskrbe hranom, pozicionirajući se kao glavni igrač u poljoprivrednoj tranziciji
Axereal svoju poljoprivrednu djelatnost razvija u srcu jedne od glavnih europskih regija za proizvodnju žitarica. Teritorij pokriva 16 odsjeka.
Model grupe
Stojimo čvrsto na put prema održivom rastu, Axereal je predaniji više nego ikad, služiti svojim poljoprivrednicima, kupcima i potrošačima.
Unatoč brojnim poteškoćama s kojima smo se suočili tijekom protekle godine (krize uzrokovane koronavirusom i izazovnih vremenskih prilika), zadružni model nastavlja pokazivati svoju iznimnu važnost.
Strategija
Unatoč svim preprekama koje je donijela prošla godina, naš kooperativni model je pokazao svoju snagu i sposobnost prilagođavanja. Grupa je sada strukturirana od dvije divizije, poljoprivredni i prerađivački kanali s jedne strane te proizvodnja slada s druge strane, i nastavljamo težiti održivom rastu dok podržavamo poljoprivrednu i prehrambenu tranziciju.
U današnjem sve fluidnijem i neizvjesnijem okruženju, koje su Axerealove ambicije?
Jean-François Loiseau: U duhu suradnje, udružujemo se i kontinuirano radimo na proizvodnji sigurnih količina žitarica i dodavanju vrijednosti dok je prenosimo našim kupcima u Francuskoj i diljem svijeta prilagođavajući se njihovim potrebama i promjenama u potrošačkim navikama pojačanim pandemijom. Sposobnost prilagođavanja našeg modela sastavni je dio filozofije Axereala, a kao Grupa predani smo poštivanju zemlje, muškaraca i žena koji na njoj rade. Slijedom toga, nastojimo iskoristiti sve mogućnosti s potencijalom za otvaranje novih budućih tržišta za naše kooperante.
Kakav uspjeh su ostvarili timovi tijekom prošle godine?
Paul-Yves L’Anthoën: Predanost pokazana od strane našeg osoblja bila je uzorna i izvanredna i zaista im moramo čestitati na tome. Prilagodili su se ovom vremenu bez presedana i doveli poslovanje na izrazito visoke razine koje su ispunile očekivanja naših kupaca, unatoč ograničenjima nametnutim zbog pandemije.
Želimo učiniti Axereal prekursorom pomaka prema održivim poljoprivrednim modelima.


Koja je vaša ocjena 2020.-2021. godine?
PYL: Uz pad od 10% na globalnom tržištu piva tijekom pandemije, žetva 2020. odgovara povijesnom najnižem nivou iz 2016. godine. Dakle, pretrpjeli smo dvije loše godine u posljednjih pet! Unatoč tome, naša Grupa nije odustala od putanje održivog rasta koju slijedi te je zabilježila snažne financijske rezultate i solidne operativne i prodajne rezultate. Postigli smo dobit prije kamata, poreza i amortizacije od 165 milijuna eura i značajno poboljšali operativni protok novca, te smo tako u mogućnosti održati svoje objavljene prognoze. Uz to, nastavljamo provoditi naše obveze prema društveno odgovornom poslovanju unutar Grupe. Vrijeme je pokazalo da su naše prošle odluke bile ispravne, a mi smo u poziciji da zadržimo svoju putanju i s povjerenjem gledamo u budućnost. Naš napredak u sektoru slada daje vrlo pozitivne rezultate: sada vodimo proizvodne operacije na pet kontinenata. Axereal je postao svjetski proizvođač i prerađivač žitarica, a posebno pivarskog ječma. Industrijske tvornice slada koje smo nedavno dodali našem portfoliju, dovodeći Grupu u vlasništvo ukupno 27 sladara, pokazuju se kao strateški uspjeh u smislu rasta ostvarenog za poslovanje. Osim toga, tijekom pandemije, naša snažna komercijalna prisutnost na južnoj hemisferi pomogla nam je da prebrodimo privremeni pad prodaje u Europi. Konačno, u obje naše divizije ojačali smo naše bliske veze s našim kupcima i dobavljačima. Radimo zajedno i inoviramo kako bismo odgovorili na izazove tranzicije prehrambene industrije, zauzeli novi pristup proizvodnji i služili potrebama društva, ne gubeći iz vida važnost pružanja mjerljivih rezultata.

Kakvi su vaši planovi u pogledu održivog razvoja?
JFL: Želimo učiniti Axereal prekursorom pomaka prema održivim poljoprivrednim modelima. Što predstavlja razlog uspostavljanja kanala kako bismo stvorili više zajedničkih vrijednosti između naših kupaca i poljoprivrednika. Ubrzali smo taj proces u prošloj godini: 2021. godine proizveli smo 700.000 tona žitarica. S ovom izvedbom smo na dobrom putu za postizanje cilja u 2022. godini (1 milijun tona). Također smo vodeći u vidu kanala održive poljoprivrede i smanjenja utjecaja na okoliš, s našim radom na postavljanju ambiciozne strategije ugljika. Osim toga, nastavljamo s naporima da smanjimo emisiju stakleničkih plinova koji nastaju našim aktivnostima.
Groupa nije odstupila od putanje održivog rasta koju slijedi te je zabilježila snažne financijske rezultate i solidne operativne i prodajne rezultate.
Što poduzimate u pogledu inovacija i agronomije?
PYL: Kao pioniri tranzicije u poljoprivredi i prehrani, neprestano tražimo nove načine dodavanja vrijednosti proizvodnji naših kooperanata koji će je učiniti boljom za potrebe naših kupaca. Agronomska podrška, a posebno rješenja za smanjenje upotrebe inputa, nalaze se u središtu naše strategije inovacija i rasta. Naš cilj je razviti, u partnerstvu sa svim našim dionicima, održive i kolaborativne alternative koje nas izdvajaju. Što se tiče prerade hrane, možemo upotrijebiti nove tehnologije za izravno povezivanje s potrošačima, kako za razmjenu informacija o tome kakav je život u našim sektorima, tako i za demonstraciju odgovorne proizvođačke prakse, na primjer u području uzgoja životinja ili tijekom prerade. Osim toga, zahvaljujući masovnom usvajanju digitalnih alata, uspjeli smo poboljšati učinak naših timova na terenu i kvalitetu njihovog rada. Ti su alati doveli do mjerljivih poboljšanja u područjima kao što su logistika i proizvodni tijek, platforme za e-trgovinu i radni uvjeti osoblja.